Hem SpelXbox 360 Recension: Ninja Gaiden II

Recension: Ninja Gaiden II

av senses.se

Skrytmånsarna Team Ninja, som tidigare gjort sig kända för att under Tecmos label ge oss grafiskt imponerande – men innehållsmässigt skiftande – spel till Xbox 360, är tillbaks i rampljuset igen. Denna gång med uppföljaren till det kanske svåraste spelet i mannaminne, Ninja Gaiden. Uppföljaren har fått det kreativa och något självklara namnet Ninja Gaiden II och innehåller vissa skillnader från föregångaren, även om de inte är enorma. Grafiken är precis som tidigare strålande, sett till miljöer, bakgrunder och detaljer i spelvärlden – även om variationen på karaktärsdesignen lämnar utrymme för mer.

Ninja Gaiden II
En väsentligt skillnad från förra spelet är att normal-nivån nu verkligen känns mer som en utmaning på normal nivå, i alla fall till en början. Spelet har dock, till skillnad från ettan, en kamera som mer eller mindre lever sitt eget lilla liv och det är tidvis ett smärre helvete att hålla både koll på den och på karaktären (som du ser i tredjepersonsperspektiv) när striderna är som hetast eller när du ska fnula ut exakt hur du ska gå, på de något likartade banorna.

All in all så känns Ninja Gaiden II inte helt lysande i sin genre, särskilt inte om man jämför med andra spel i toppskiktet (God of War-spelen till Playstation2 till exempel). Trots brister kan det vara värt att kolla in om du diggar ninja-spel och klassiska hack’n-slash lir, men låt inte de vackra och blodiga stillbilderna blända dig – detta är trots allt mer av en grafisk uppvisning än ett välgenomarbetat hugga-spel. Med en kamera som kommer att få dig att skrika av frustration, särskilt mot senare banor där svårigheten ökar.

Betyg 2 av 5 - Spel - senses.se

Missa inte detta

Lämna ett svar

[script_21]

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.