I Killer Frequency iklär vi oss rollen som den nattlige radioprataren Forest Nash som håller till i en liten småstad på 1980-talet. En galen mördare är lös och det är upp till honom att rädda stadens invånare. Ge rätt info, hitta ledtrådar och guida potentiella offer genom staden så de kan ta sig bort ifrån faror. Samtidigt måste vi hålla igång radiostationen och spela musik och hålla koll på reklamavbrotten. Det är inte ett helt lätt jobb och minsta misstag kan få öder stigna konsekvenser.
Killer Frequency liknar verkligen ingenting annat jag har spelat. Upplägget är väldigt unikt med att spelet nästan är uteslutande en audio-upplevelse. Problemet är att de skådespelare som spelskaparna har valt är inte alltid de bästa. Så vissa av samtalen blir ofrivilligt humoristiska.
Grafiken är ren och snygg och ljud-designen i stort är väldigt välgjord med bra musik. Du kan själv välja mellan en uppsjö av olika låtar att spela i på radio, det finns även förinspelade inslag att spela upp. Det tog en kort sekund innan jag fick in snitsen på hur jag lyfter och bär saker men när det väl satt så känns det väldigt naturligt att plocka upp prylar och använda alla olika knappar.
Upplägget är som sagt unikt men tyvärr så håller det inte hela vägen för det blir till slut ganska fånigt att radioprataren har bättre koll på hur någon ska springa eller göra än den person som faktiskt är i situationen. Det är ju något som vi bara ska köpa som spelare men jag störde mig på logiken.
Sammanfattningsvis så är Killer Frequency helt klart ett ganska unikt spel med ren snygg grafik och med intressant spelupplägg. Problemet är att det inte riktigt håller hela vägen och betyget blir därmed precis i mitten.
Team 17 skickade recensionskod för detta test. Utskickare av material har inget redaktionellt inflytande på våra tester.
Så här sätter vi betyg på Senses