Hem SpelPC Recension: Mortal Kombat – Khaos Reigns (DLC)

Recension: Mortal Kombat – Khaos Reigns (DLC)

Mortal Kombat 1: Khaos Reigns utökar Liu Kangs Nya Era med en ny kampanj och men en helt ny filmisk upplevelse. Liu Kang samlar sina krigare och måste även lita på sina fiender då han kämpar mot den hänsynslösa Titanen Havik, som hotar att sätta alla rikena i kaos. Misslyckas Liu Kang kommer den Nya Eran att reduceras till anarki och alla världarna går under.

Personligen har jag aldrig varit så förtjust i fightingspel. De leder alltid till frustration, ilska och för att inte tala om skammen att åka på spö om och om igen av en polare som är mycket bättre än vad jag är. Fast när jag sedan recenserade Mortal Kombat 1 förra året så hittade jag tjusningen i genren. Visst, det är fortfarande helt omöjligt för mig att spela online då jag obevekligen kommer åka på spö, men jag gillade solo-läget och att spela den väldigt avancerade storyn. Fighterna är roliga även om jag har mycket kvar att lära mig i fråga om alla special-moves som finns att tillgå.

När DLC:n annonserades så blev jag väldigt sugen att sätta tänderna i den och nu är den här och min känsla är tyvärr, meh

Jag kan börja med det som ändå är bra och det är att vi fortsätter storyn från originalspelet och vi möter nya karaktärer, platser och versioner av våra hjältar. Det är lika välgjort som förut och det finns verkligen ingenting att klaga på i fråga om grafik, skådespeleri, action eller story. Det finns även torn med helt nya utmaningar. Fast sen är det slut på det positiva.

Först ut så undrar jag verkligen hur spelskaparna tänkte då de tar ut nästan lika stor summa pengar för DLC:n som de tog för hela spelet förra året. Hade DLC:n varit minst lika lång som originalets 15 kapitel hade det kanske varit okej, men denna är endast fem kapitel lång och dem springer du igenom ganska fort. En annan sak som störde mig var att man spelar som samma karaktär i otroligt många fighter efter varandra. Det finns i storyn möjlighet att spela andra fighters men då blir dessa istället Kameos och hoppar bara in när det behövs. Väldigt konstigt.

De nya karaktärerna Conan, T-1000 och Ghost Face verkar inte ingå i DLC:n utan dessa måste köpas separat i Kombat Pack 2 och just nu finns det inga datum på exakt när dessa släpps.

Sammanfattningsvis så är Mortal Kombat 1: Khaos Reigns en välgjord uppföljare i fråga om story och det visuella, men den är väldigt kort och dyr.

Warner Bros Interactive skickade recensionskod för detta test. Utskickare av material har inget redaktionellt inflytande på våra tester.